torsdag 2 juni 2011

Torsdag andraisjätte tvåtusenelva

Efter jobbet åkte jag och Adde ut till bryngis för att han skulle få gå några hål och jag skulle få chansen att träna med Atlas så han kan gå med stillsamt och fint på banan. Nu har vi precis plockat bort disken som blev efter kvällens middag som bestod av grillat, riktigt mumma! Ikväll har vi oxå haft pyssel kväll med Atlas (läs jag) han har fått sitt vaccin mot sin allergi som han förövrigt får var tredje vecka. Han är grymt duktig på att sitta still tills vi är klara med dosen, här behöver jag verkligen Andreas hjälp, han får sitta på golvet bakom honom annars backar han lätt när jag tar greppet om nackskinnet. Det blev lite kloklippning och en rejäl genomgång av honom så inga bett eller fästingar satt sig. Han är så fiiiiin så :)


på golfbanan
såhär klipper vi klorna, hur har ni era hundar?

Här i lägger vi alla kanyler som vi använt
Vaccinet mot mögel, dun & ull

1 kommentar:

  1. Bellman sitter då jag klipper honom och står då jag klipper bakbenen

    Bellman har också allergi, vi får ge honom foder för känslig hud, men han har inte foder allergi utan luftburet så det är vår och sommar han kliar och kliar och kliar sig, samt får rodnad och prickar och sådant. Lite som bebisars skorv. Vi får ge honom allergitabletter då det är som värst, samt att han har specialschampoo. Fodret hjälper eg inte, men de tär mera som då vi är torra och smörjer oss med hudkräm så lindrar det mera.

    Så vi verkar vara i väldigt lika sits ;)

    SvaraRadera