fredag 7 oktober 2011

Basilika

Igår försökte jag mig på att göra en hemmagjord lasagne från grunden ni vet med egen ostsås - pastaplattor egen kryddning på köttfärsen osv men den blev riktigt riktigt dålig! Jag använde en alldeles för stor form som gjorde att den blev för tunn mot vad jag egentligen ville och så varvade jag plattorna helt fel med köttet och såsen... Så sjukt besviken på mig själv - hur svårt ska det vara att slänga ihop en lasagne?

I receptet skulle man blanda köttfärsen med krossade tomater, oregano och basilika och den sistnämnda örten är verkligen en stor favorit hos mig! Den doftar fantastisk och den är väldigt användbar i det mesta. Jag försöker att alltid använda färska örter i matlagningen det framhäver smaken på ett helt annat sätt.

Jag brukar sätta de små krukorna med örter i någon mugg jag har hemma, tycker det är väldigt fint och dekorativt. Idag blev det en favorit i repris en Filipa K mugg från rörstrand.


1 kommentar:

  1. mums ! duktiga du :) lasagne har vi aldrig gjort egen här hemma !

    SvaraRadera