lördag 10 december 2011

Förbannade helvetets jävla tumörer!!!

Det här blir ett väldigt trist inlägg men jag måste få skriva av mig!

I går hade vi operationstid för Atlas på Karlstad djursjukhus- han hade fyra hudtumörer som vi ville plocka bort. Vi fick tid igår 8.30 för att lämna honom. jag tillsammans med veterinär pratar lite kring allmäntillstånd osv jag frågar om hon kommer börja direkt och svaret blir ja inom kort.. Vi får hemgångstid 16.20

Under tiden kilar vi på stan och sysselsätter oss det är så extremt plågsamt att veta att ens älskade bästa livskamrat är orolig och kommer ha ont så vi lyckades bra att fördriva tiden på stan. Kl 15.30 ringer det från djursjukhuset - det hade kommit in något akutfall som gjorde att dom inte ens hade börjat med Atlas då och det ska tilläggas att det va ca 45 min innan jag skulle fått hämta honom! Jag blev såklart besviken och upprörd när dom berättar att jag får hämta honom vid 18.00 ist... Fyy fan helt ärligt hur svårt ska det vara att ring och meddela ägaren att det blir försenat? Jag ville hellre hämta honom eller åka dit och sitta med honom så han kände sig trygg tills att det blev hans tur. Sköterskan berättade att det inte va någon som helst fara med honom han mådde så bra av sitt lugnande stackaren!!! Det är bedrövligt kan jag tycka att låta honom få en massa onödigt lugnande.

Tyvärr slutar inte det hela här utan vid 17.15 ringer dom igen och berättar att veterinären höll på att sy ihop honom och att han skulle behöva mer tid för art vakna upp och det är klart att han behöver det? Men min stora fråga är vad tusan har min hund fått stå ut med och gått igenom under dessa 11 timmar? Hur mycket lugnande har han egentligen fått. Fy tusan alltså det här är så jobbigt, har nog aldrig gråtit så här mycket någon gång...

Vi fick i vilket fall som helst hämta honom vid halv åtta och det va en hund med mycket smärta som mötte oss. Det är olidligt att se honom såhär men jag förstår att han har ont då han är snittad på fyra ställen med rejält tilltagna bitar vilket är ett måste för att garantera att alla tumörceller kommit med.

Provsvar och stygntagning sker om ca 12 dgr just nu måste han ha kompresser på såren då de vätskar väldigt och det ni mina vänner är inte en lek att byta och tvätta för en blodkänslig amatör som jag! Det är tur att vi är två och att vi har varandra det är såå svårt att vara stark hela tiden.

Atlas är verkligen vårt allt och självklart gör vi allt som står i vår makt för att han ska ha det så bra som möjligt, vi har lagt ner så enormt mycket tid och pengar på diverse veterinärkostnader genom åren och det är klart att man blir besviken när inte vården blir som man tänkt sig:(

Nu försöker vi i alla fall att pigga på oss här hemma vi tvåbenta med rätt inställning och känsla för vad Atlas behöver och den fyrbenta kraken mest piper och är ängslig men han får smärtstillande och han har börjat äta lite smått oxå..

Eloge till dig som orkade läsa mitt gnäll ända hit! Och tack alla fina vänner och familj som stöttar! Kramar!!!

Varning för otäcka bilder

5 kommentarer:

  1. Finaste Atlas <3 <3 <3 - tänk om alla hade en matte som du!!

    Tess - du är så fruktansvärt stark hjärtat!! Allt ni gjort & gör för er prins är beundransvärt!!! Ni är fantastiska du & Adde.
    Jag hoppas av hela mitt hjärta att Atlas blir frisk snart. Älskar dig Atlas prinsen <3 <3 massa styrke kramar, pussar o massa kärlek!!!! Tänker på er!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Linda M (Bobbys matte)10 december 2011 kl. 09:09

    Stackars stackars Atlas! Tur att han har en sån fantastisk matte & säkert husse också!! Önskar er allt gott! Fortsätt gärna informera! Många styrkekramar till er!

    SvaraRadera
  3. Stackars fina Atlas... Lider med er alla. Det är så fruktansvärt jobbigt när ens älskade har ont.

    Förstår att det va grymt jobbigt när dom inte skötte sig så jätte bra på djursjukhuset också... tråkigt.

    Hoppas nu att läkningen går fort!
    Du är en super hundägare Tessan och du ska vara stolt över dig själv!

    Massa styrkekramar från mig och Charlie!

    SvaraRadera
  4. Men lilla Atlaspojken! Så himla duktig och så himla starka ni är..
    Här kommer i alla fall en bjässekram från mig och Cezella till både två -och fyrbenta. KRAM och krya på dig Atlas!!

    SvaraRadera
  5. Jag tänker på er! Det är så jobbigt när ens hund mår skit! Jag håller tummarna för att det här ska ordna sig snarast möjligt! Stor kram! Sänder över massor med energi till er alla!

    SvaraRadera