tisdag 28 juni 2011

Islandshäst

Det blev en helt fantastisk start på min andra semesterdag för igår kväll bokade jag och Fille in en turridning på islandshäst ute i Skattkärr. Vi hamnade på ett ur mysigt litet ställe med fyra fina hästar och en massa goa hundar. Vi red i ca 2 h i varierade gångarter/terräng, solen gassade på och det va perfekta ridvägar och det känns i benen kan jag lova! Det kan vara så att det känns ännu mer i morgon.. Vad svårt det är att rida islandshäst och få till tölten, har ni testat på tölt? När man väl får till det är det ju väldigt härligt :)  Det är en helt annan ridstil än den man är van från ridskolan. Kul var det i alla fall och det blir helt klart fler gånger och Carin som hade stället tillsammans med sin man va en av de trevligaste och positivaste personer jag träffat. Turen kostade 400:- och då bjöds det på fika under ritten.

Jag på stoet Solei
Fille & stoet Freja myste och fann varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar