söndag 26 juni 2011

Viltspår

Idag testade jag och Felicia på viltspår tillsammans med Anna och hennes hundar Elsa & Igloo. Anna lärde oss rockies hur man ska gå tillväga när man lägger spår. Det va såååå galet kul fast lite äckligt med klövar och blod- antar att det bara är att bita ihop för Atlas verkade gilla det massor! Vi la två spår var premiärdagen till ära. Korta raka enkla spår och oj så duktiga dom va! Atlas va så rolig när han hittade klöven, haha han va rädd för den först, tyckte att den va väldigt läskig, speciellt när jag rörde i den men efter en liten stund vågade han smaka på den och då blev han helt galen. Han visste nog inte riktigt hur han skulle bete sig med den där klöven om han skulle äta på den eller leka med den. Duktiga var dom i alla fall och det här ska vi helt klart köra igen!

Anna & Elsa
Fille Atlas & Anna

in action, duktiga ekipage!


Stort tack till dig Anna som tog dig tid och lärde oss nybörjare lite spår - hur kul som helst! Nu är det bara att skaffa klövar och köpa lite blod då i guess... mysigt värre ;)

Nu ska vi ta kvällen här på hagaborg - i morgon väntar jordgubbsplockning med Fille! whooop whooop

1 kommentar:

  1. Åh det är ju så kul med viltspår, både jag och Meggie älskar att köra det. =)

    Svar: Ja Meggie älskar att vara med på mina löpturer. Så fort hon märker att jag tar fram löparkopplet går svansen som en propeller och hon har inte ens tid att nosa utomhus för det är bara att springa som gäller. Bättre löparpartner kan jag knappast ha. =)

    Haha men det är ju tur att ni är på samma våglängd du och Atlas. Himla jobbigt att ha en hund som älskar att springa om man själv inte gillar det.
    Annars får ni hänga med oss, det kanske blir full fart på honom om han får springa efter Meggie. =)

    SvaraRadera