fredag 23 december 2011

Otursdrabbad

Idag hade vi tid hos veterinären vid 15.10 för att få plocka bort hans stygn. De tyckte att hans sår såg jättebra och fina ut och de plockade bort två av såren- de som de fick göra om sist vi var där får sitta tills i mellandagarna :)

Som rubriken lyder så är vi en oerhört otursdrabbad familj. Det va nämligen så att när veterinären sitter på golvet och plockar stygnen på halsen på Atlas så rycker han till lite antagligen för att det pirrade och rykte till lite när hon drog bort stygnen, i den vevan råkar veterinären träffa min hand med kniven som hon plockade stygn med så ovansidan på min hand snittas upp ca 4 cm eftersom jag sitter och håller i Atlas. Det här är så typiskt det var så olyckligt att det blev så djupt sår att jag va tvungen att åka till akuten för att sys. Jag fick 5 fina stygn och en stelkrampsspruta så nu hoppas jag att oturen vänder. Men hörrni- det är dagen innan julafton Atlas sår ser superbra ut och jag har vunnit 100:- på bingolotto Yeeey tror redan att det vänder nu. Jag ska bara vänja mig vid att endast använda en hand tills stygnen ska tas om 10 dagar!

EN RIKTIG GOD JUL TILL ER ALLA!!

5 kommentarer:

  1. Men älskade du! Nu måste det väl ändå vända??! känns som ni har fått utstå tillräckligt vid det här laget! (Har följt dej via bloggen, så har koll även om jag har varit dålig på att kommentera! ..Är så drygt via telefon!) Har tänkt/Tänker på er massor! Ni är alla tre riktiga kämpar måste jag säga!! (fast det vet du att jag tycker!) förstår att det inte har varit lätt, glädjer mej dock att det går åt bättringsvägen (med Atlas) jag hoppas att det även kommer göra det för dej! Va rädd om dej och familjen så hörs vi!
    Jag hoppas ni får en riktigt mysig jul! Massa kärlek <3

    SvaraRadera
  2. Nämen vi vann också 100:- på Bingolotto. Men hjääälp vad pinsamt för veterinären, men så tråkigt =(, det är bra att du har så possitiv inställning

    BAMSEKRAAM och god fortsättning, krya på handen och vovven

    SvaraRadera
  3. Det måste ju ha gjort jätteont ju, dessutom då man inte är beredd, detta lär ju vetkliniken stå för alla utgifter som du får bekosta för detta???

    SvaraRadera
  4. God Fortsättning och hoppas att handen mår bättre
    kramar

    SvaraRadera
  5. Linda M (Bobbys matte)28 december 2011 kl. 12:55

    Vilken himla otur! Hoppas verkligen ni fick en bra jul trots handskadan!
    Här går det bara bra med Bobby och bebis (Elton), men man får ju dåligt samvete då tiden och orken inte alltid räcker till.. Men vi gör vårt bästa! Bobby går fortfarande på dagis tre dagar i veckan, och ang. allergin så får vi nog räkna med att ge honom kortison livet ut tyvärr...

    SvaraRadera