måndag 27 februari 2012

Måndags funderingar

Idag är det en riktig dålig dag, jag är på ett ovanligt dåligt humör och väldigt känslosam. Jag vet nog egentligen inte riktigt varför eller vad som är fel men jag tror innerst inne att den största anledningen är att Atlas fått några nya tumörer och att det sakta men säkert bryter ner både mig och husse.

Den 12 mars har jag fått en tid hos patricio som flyttat till bagarmossens regionsjukhus i stockholm och han vill träffa oss för att prata behandling. Jag vet inte riktigt men det känns som jag levt i förnekelse över allt det här med utredning och behandling tills nu när vi fått en tid. Jag har fortfarande så mycket frågor och funderingar runt allt det här men det värsta är ändå den ekonomiska sitsen som vi kommer ställas inför då all cancerbehandling ligger utanför ramarna för ersättning från försäkringsbolagen.

Hur skulle ni hundägare gjort? Hur Långt ska man gå?

Vi älskar honom iallafall oerhört mycket

6 kommentarer:

  1. Fy så hemskt. :( Stackars fina Atlas. Det kan inte vara lätt. Hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns bra.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh hoppas att han klarar sig bra! Fy. Vill inte ens tänka på om nåt hände Amadeus. Kraaam!.

    SvaraRadera
  3. Åh herregud Tess. Det bara knyter sig i magen på mig...
    Jag tycker ni ska följa era hjärtan och göra det som känns rätt.

    Personligen hade jag lagt pengar på det OM det gjorde nytta. Om det gynnade hunden. MEN om det bara förlänger ett lidande, hade jag avstått. Men att ta såna här beslut är så fruktansvärt så det går ju inte ens att föreställa sig.

    Vi håller alla tummar och alla tassar för eran skull. Vi tänker på er ofta!

    Massa kramar.

    SvaraRadera
  4. Jag känner som matte och hundägare att det där ska ni följa er egna hjärtan och känna vad som är bäst. För att ingen kan komma och säga att det är fel, för ni vet endast bäst. Jag vet också huuuur dyyyyrt det är med veterinärkostnader och sådant.Jag hoppas att han får en behandling nu som kan vända på detta onda och svåra med Atlas, för jag vet hur mycket ni älskar honom.

    Ni måste fortsätta att hoppas, för än finns Atlas kvar hos er och han älskar er
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där att man gärna vill ha kontroll över situationen. Jobbigt läge. :( Förstår verkligen att det är mycket tankar som snurrar nu... Veterinärkostnader, kommer det bli bra osv. Jag håller tummarna hårt!

    Ååh, tack så jättemycket söta du. :) Ja, det känns otroligt spännande att vår bebis kommer till världen om bara några veckor. Det kommer kännas annorlunda att gå från att vara två till att helt plötsligt bli tre. Men jag tror det kommer bli toppen! :)

    Ja, visst var det bra! Ja, vi var på IKEA-Örebro och de hade bara madrasser kvar och jag tänkte att fråga kan man ju alltid. Vet inte om hon på kundtjänst tyckte synd om mig eller nåt. :P Men det var trevligt att det gick att ordna. Jag hoppas sängen kommer snart så att jag kan bygga ihop den och greja. :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Åh neej vad sorgligt! Gud jag blir alldeles tårögd, och så ser jag att du har en bild på Atlas som valp... Nu faller en tår. Har själv haft sjuka hundar också.

    Näe fy vad orättvist att ni behöver vara i en sån situation. Vad gör man liksom? :(

    SvaraRadera