måndag 26 mars 2012

Ett vårtecken man inte uppskattar

Efter en mils lång promenad nu på eftermiddagen med fille och Anja hittade jag en svart vidrig liten varelse krypandes på Atlas svans när jag torkade av honom efter turen. Visst gick vi i skogen men hallååå så mycket gräs och löv är det ju inte än?! Vart kommer dom ifrån dessa vidriga otäcka blodsugande kryp?

Vad använder ni för fästingmedel på era hundar? Jag vill ju helst inte ha på Atlas något medel då han har så känslig hud. Har ni några bra tips?

3 kommentarer:

  1. Linda M (Bobbys matte)26 mars 2012 kl. 11:17

    Vi använder inget medel på Bobby, i och med hans allergi och hudbesvär. Vi kollar igenom honom ofta istället, och de flesta hittar vi krypandes!

    SvaraRadera
  2. Du kanske kan prova bärnstenshalsband? Jag har inte provat, men känner andra som har det och de säger att det funkar bra! Någon fästing sätter sig kanske ändå, men det gör det ju när man har sånt där fästinghalsband från apoteket också. Tror jag kanske ska testa det i år. Här är en länk: http://www.elvingsson.com/fastinghalsband :)

    SvaraRadera
  3. Bellman har ju också känslig hud och han använder Frontline, det fungerar i alla fall på honom och krypen håller sig borta.

    Men det finns ju sådant där pulver man kan strö över maten, det fungerar för vissa, men på Bellman gjorde det ej det han fick fästingar
    Kramar

    SvaraRadera