torsdag 5 januari 2012

En nyfunnen vän

Jag har ju äntligen tänkt mig att jag ska börja rida lite smått igen. Tänkte satsa på två dagar i veckan till en början. Jag jobbar ju heltid och känner att det är lite svårt att få till träning och andra aktiviteter. Nu är jag oxå väldigt mån om att inte sätta Atlas i andra hand och därför tänker jag träna honom på att kunna vara med i stallet och vara med på uteritter osv.

Nu har jag lyckats hitta världens snällaste häst som är så oerhört lugn så det kommer inte bli några problem för hästen då han redan är van hundar. Det är Atlas som ska tränas nu då han är väldigt mammig och har en enorm sepatationsångest. Jag har tidigare testat att ha honom med en gång och då gjorde han allt för att ta sig upp på hästens rygg där jag satt. Totalt orädd med ett enda mål - att få ner mig... Då ska jag tillägga att detta va 2 år sedan och då va han inte heller så gammal och mycket har hänt i vår utveckling tillsammans så jag ser fram emot att testa snart igen.

Hästen som jag hittat är en fux valack på 17 år - väldigt stor och fin kille som står i ett stall i väse med tillgång till fina ridvägar och ridhus på gården.

Foto: ägare Antonia

6 kommentarer:

  1. Vad roligt! Det ser verkligen ut att vara en stor häst, men så rider ju jag islandshäst också, haha.

    SvaraRadera
  2. Linda M (Bobbys matte)5 januari 2012 kl. 12:26

    Kul! Kommer säkert gå galant med din duktiga vovve!

    SvaraRadera
  3. Hur är det med er?
    kramaaaaar

    SvaraRadera
  4. Tjatiga jag, men tänker på er
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Åh vilken fin häst! Jättefin!
    Skulle också vilja ta upp ridningen, men min kropp har haft svårt att återhämta sig efter förlossning och graviditet och tiden finns inte riktigt heller med ett litet yrväder här hemma.
    Såå kul för dig som kan ida nu iallafall. Jag är riktigt avundsjuk!

    SvaraRadera