måndag 16 januari 2012

Onkologi på Strömsholm

Hej och tack söta ni för att ni har kikat in här trots min frånvaro som helt berott på alldeles för mycket att göra så jag har inte alls orkat eller haft lust.

I morgon är det dagen D då kommer vi förmodligen få ett besked på hur allvarlig och omfattande Atlas cancer är (fy tusan bara att skriva ordet ger mig kalla kårar och rysningar) jag har länge bävat för den här dagen men samtidigt vill något i mig såklart ha svar på vad det är som sker i vår älskade lilla prins.

I morgon har vi fått en tid hos Patricio Riviera på Strömsholm. Han är en av Sveriges bästa onkologer sägs det... Vi har en tid 10.30 så vi lämnar solstaden karlstad tidig morgon för att hinna i tid. Andreas ska till Gbg just denna dag så världens bästa mamma och sötaste lillebror följer med mig som stöttning- enormt tacksam för det!

Patricio har en hemsida www.djurcancer.se om ni vill läsa mer om honom eller lära er om cancer på djur. I morgon ska han undersöka Atlas och jag vet att ett ultraljud är inbokat för att de ska kunna se spridningen och så..

Det gör så ont i mig så det bara hugger i hjärtat. Jag tittar på Atlas och håller om honom hårt hårt hårt.. Han är så go och fin och fruktansvärt personlig.

Tårarna faller från min kind när jag skriver men det är okej att gråta. Jag kan inte hjälp att tänka på det värsta fast att jag vet innerst inne att jag måste vara stark. I alla meningar jag tar har jag hela tiden gråten i halsen.
Atlas har gripit mitt hjärta med storm ett hårt hårt grepp- älskade fina hund du betyder så mycket för oss. Jag är beredd på att göra allt för att du ska bli bra men inte med vilka metoder som helst. Så länge inte vår lilla krabat lider så kämpat vi in i sista andetaget!


Ständigt vid din sida för alltid<3

6 kommentarer:

  1. Tårar tar mig genom ditt inlägg.
    Det finns inte ord för allt jag känner!!

    <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 !!!

    Atlas prinsen finns alltid i mina tankar & för alltid i våra hjärtan!

    Vi fortsätter kämpa med er - ger allt vi kan!!

    Massa Kärlek!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Karin, det finns inte riktigt ord. Krama om den gosigaste björnen från oss. Du är den bästa hundägaren någonsin så mycket du offrat och gett av dig själv i alla lägen ! Håller tummarna för ett så positivt besked imorgon som möjligt, vi finns alltid här för er !

    puss och kärlek <3<3

    SvaraRadera
  3. Ohhh ussccha klarar knappt av att läsa, förstår eran oro och smärta, hoppas innerligt att det går bra imorrn, ska tänka på er

    kraaaam

    SvaraRadera
  4. Linda M (Bobbys matte)17 januari 2012 kl. 00:25

    Tänker på er och hoppas hoppas hoppas ni får goda besked idag!! Atlas har verkligen inte kunnat få en bättre matte!! Många kramar till er!

    SvaraRadera
  5. Åh herregud... Jag får så ont i magen när jag läser.
    Håller alla tummar för eran skull!
    Massa styrkekramar från oss

    SvaraRadera
  6. Fy vad hemskt och jobbigt det måste kännas! Hoppas verkligen på bra besked och att Atlas snart ska få vara bra! :(

    SvaraRadera